Hvordan få motivasjon til å trene?

 

 

 
Jeg får ofte det spørsmålet..

Den handler om å bare gjøre det. Det trenger ikke å være gøy, super-godt planlagt eller komplisert..BARE GJØR DET!

Har du noen gang gjort noe kjedelig eller ubehagelig, bare fordi du måtte gjøre det? Selvfølgelig har du det.. Jeg har ikke tall på hvor mange netter jeg har våket for å gjøre ferdig en norsk-stil, et essay, en særoppgave eller liknende.

For mange år siden jobbet jeg som baker. En gang lå jeg under et transportband og skrapet fram mange år gammel deig. Det luktet sykdom og så ut som delvis tørket oppkast.. men jeg gjorde det.. for det var arbeidsoppgaven min akkurat da.. Det gikk heeelt fint og jobben ble gjort.

Hva er bedre; Å få diabetes, leddsmerter og dårligere selvtillit, eller bare trene litt hver dag/noen ganger per uke, selv om det gjør litt vondt, får svetten til å renne og gjør musklene dine ømme noen dager etterpå?

Treningsøkta som jeg viste deg over kan du gjøre hvor som helst, når som helst. Du trenger selvfølgelig ikke å gjøre 20 repetisjoner eller 3 serier.. Poenget er at det ALDRIG finnes grunner til å ikke trene med mindre du er alvorlig syk.

Når du føler deg litt slapp, tiltaksløs, umotivert og kjenner at du får dårlig samvittighet for at du ikke kommer deg i gang med treninga; Husk økta over – «Bare Gjør Det!».

Hvis du mot formodning skulle trenge sterkere virkemidler som garantert får deg til å innse at du har det lett og absolutt har tid til å trene, se videoen under:

 

Leave a Reply

 

© 2012 Personlig Trener i Bodø. All rights reserved.